Rano 11 maja wyruszyliśmy w piękne i malownicze rejony Ojcowa. Naszym celem było poznanie krajobrazu i zabytków Ojcowskiego Parku Narodowego oraz wspólne spędzenie czasu. W podróży towarzyszył nam radosny nastrój, tym bardziej że pogoda dopisała. To był idealny dzień na piesze wycieczki.
W drodze mogliśmy podziwiać Zamek na Pieskowej Skale, Maczugę Herkulesa oraz Kaplicę Na Wodzie. Już pieszo z parkingu pod ruinami Zamku w Ojcowie wyruszyliśmy czarnym szlakiem w kierunku Groty Łokietka. Wstąpiliśmy na punkt widokowy Jonaszówka z którego roztaczał się piękny widok na okolice. Na pamiątkę zrobiliśmy sobie wspólną fotkę. Dalej podczas spaceru Doliną Prądnika podziwialiśmy walory krajobrazowe parku i dotarliśmy do Groty Łokietka. Zobaczyliśmy piękne i oryginalne nacieki skalne, poznaliśmy ciekawostki przyrodniczo – historyczne. Zwiedziliśmy Salę Rycerską, tzw. Kuchnię i Sypialnię, w których według legendy schronił się Władysław Łokietek uciekając z Krakowa przed wojskami czeskiego króla Wacława II.
Sama jaskinia zrobiła na nas wielkie wrażenie. Mogliśmy tam podziwiać wspaniałe stalagmity i stalaktyty. Dreszczyk emocji wywoływały ciemne, wąskie i śliskie przejścia, które musieliśmy pokonywać. Mieliśmy szczęście spotkać jednego z mieszkańców jaskini – nietoperza.
W czasie spaceru Doliną Prądnika spotkaliśmy też innych mieszkańców parku – wygrzewającego się na słońcu zaskrońca i całkiem sporych rozmiarów chrząszcza.
Dalej spacerkiem szlakiem niebieskim zeszliśmy do Bramy Krakowskiej, gdzie chwilę mogliśmy odpocząć i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia. Po drodze zwiedziliśmy jeszcze Jaskinię Krowią, pstrągarnię i „Źródełko Miłości”. Wieść niesie, że jeśli dziewczyna zamoczy w nim ręce – będzie mieć „powodzenie w miłości.”
Trochę zmęczeni i głodni dotarliśmy do miejsca, gdzie mogliśmy chwilę odpocząć. Tu czekało na nas ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Mamy nadzieję, że zdobyta wiedza o skałach wapiennych, faunie i florze tego regionu wyczerpująco przekazana przez nasze przewodniczki, zostanie w pełni wykorzystana na lekcjach.

Wycieczka była wspaniałą lekcją przyrody i historii a także doskonałą okazją do integracji oraz aktywnego spędzenia wspólnie czasu poza szkołą. Nie zabrakło żartów, śmiechu i dobrego humoru. O wspólnym wypadzie będą nam przypominać zakupione regionalne pamiątki i wspólne pamiątkowe zdjęcia.