Realizując projekt ,,Wędrówki po krainie lektur szkolnych” uczniowie klasy IV a  przygotowali prezentacje łączące różne metody pracy. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, a każdej z nich zostało przydzielone inne zadanie.  Czwartoklasiści  redagowali min. plan ramowy wydarzeń,  pisali opowiadanie twórcze dotyczące historii guzika, objaśniali niezrozumiałe słowa pojawiające się
w książce,  a także przygotowywali scenki teatralne dotyczące konkretnych fragmentów lektury. Oprócz tego uczniowie wykorzystali swoje umiejętności plastyczno – literackie w metodzie pracy zwanej przekładem intersemiotycznym. Dzieci przygotowały projekty akademii, rysunki przedstawiające postać Ambrożego Kleksa, projekty okładek, czy historii szpaka Mateusza. Najwięcej emocji wzbudziły jednak scenki teatralne, w których uczniowie mogli pokazać swój niezwykły talent aktorski, a także wykorzystać rekwizyty i przygotowane własnoręcznie przebrania.